Fórum   bejelentkezés

Felhasználó

Jelszó

Regisztráció

Feliratkozás hírlevélre

Projektorok böngészésére, összehasonlítására használja a
» teljes listát,
az igényei szerinti projektor kiválasztására a
» projektorkeresőt,
konkrét gyártó és típus kiválasztásához pedig kövesse az alábbiakat:

Kiválasztott termékek

Nincs termék kiválasztva

Cégnév:

Név:

Telefonszám:

E-mail cím:

Egyéb közölnivaló

Bérlés

Ha projektort, és a vetítéshez szükséges más kellékeket sze- retne bérelni, elég kitöltenie egy bérlési űrlapot, és munkatársaink emailben, telefonon vagy szemé- lyesen megkeresik Önt.

Bérlési űrlap

3D vetítés LCD-vel

Panasonic PT-AT5000

 

2011. november

 

A pletykák szerint a Panasonic házimozi projektorcsalád legújabb tagjai azért két évvel az előd (AE4000) után jelentek meg, mert a Panasonic nagyot akart dobbantani az új modellekkel. Esélyes, hogy ez sikerült is, hiszen a D9 paneles AT5000 lett az első 3D támogatással felvértezett LCD projektor. Az AE sorozat népszerűsége az elmúlt 10 évben stabilan magas volt, ami érhető, hiszen a Panasonic az átlagosnál jobb projektort tudott összerakni az aktuális LCD technológiával a többi LCD projektorgyártóhoz képest. Ebben az évben két új modellel jelent meg a Panasonic. Az AH1000 és az AT5000. Tesztünkben az AT5000-et (az Egyesült Államokban AE7000 néven fut) mutatjuk be.


Panasonic PT-AT5000

 

2011. november

 

A pletykák szerint a Panasonic házimozi projektorcsalád legújabb tagjai azért két évvel az előd (AE4000) után jelentek meg, mert a Panasonic nagyot akart dobbantani az új modellekkel. Esélyes, hogy ez sikerült is, hiszen a D9 paneles AT5000 lett az első 3D támogatással felvértezett LCD projektor. Az AE sorozat népszerűsége az elmúlt 10 évben stabilan magas volt, ami érhető, hiszen a Panasonic az átlagosnál jobb projektort tudott összerakni az aktuális LCD technológiával a többi LCD projektorgyártóhoz képest. Ebben az évben két új modellel jelent meg a Panasonic. Az AH1000 és az AT5000. Tesztünkben az AT5000-et (az Egyesült Államokban AE7000 néven fut) mutatjuk be.

 

A tesztben alkalmazott kalibrálási eljárásról bővebben: Projektorok kalibrálása házimozihoz - alapszinten
A teszben alkalmazott fényerő- és kontrasztmérésekről bővebben: Kontraszt- és fényerőmérés tesztjeinkben

 

Tulajdonságok


Az új modell az AE4000-hez képest leginkább a 3D megjelenítés támogatása miatt jelent előrelépést. Ezt az új generációs D9-es Epson LCD panelekkel sikerült elérni, ezek a panelek elég gyors képváltásra képesek ahhoz, hogy az LCD shutteres 3D megjelenítéshez alkalmasak legyenek. A gyártó állítása szerint 480 Hz-en lehet frissíteni az új paneleket, ami nemcsak hogy elég, de kiemelkedően magas képfrissítést jelent. Ezen felül nem csupán a képfrissítés jobb az új panelekkel, a gyártó szerint a kontraszt is jelentősen növekedett. Papíron a korábbi modellhez képest háromszoros, 300000:1, dinamikus íriszvezérelt on/off kontrasztot ígér az AT5000.

 

Panasonic_sorozat.jpg

A Panasonic házimozi projektor-sorozatának evolúciója az elmúlt 10 évben


Ezen túl még néhány érdekesebb funkció: maszkoláshoz igazítható zoom-memória, 2 irányú objektív-eltolás, motoros zoom és fókusz, sokrétű kalibráló rendszer, 5000 órás és 3 év garanciával rendelkező lámpa. Ezeket az AE4000 is tudta, de persze az egyes funkciók minőségén mindig lehet javítani. A vetítő maximálisan 2000 ANSI lumen fényerőt ígér, ami már előrelépés, az előd csak 1600 lument tudott. Ehhez a 170 W-os lámpát egy 200 W-osra cserélték, és a plusz fényerő mellett az élettartam és a lámpagarancia megmaradt a régi.

 

Kivitel, installálás


Az AE1000 óta futó téglatest design az idei modellekkel lecserélésre került. Az AT5000 egy szépen megformált matt fekete házat kapott, amely szerintem sokkal elegánsabb, mint a korábbi szögletes forma. Az optikai motor változásáról árulkodik, hogy a korábbi modellhez képest az objektív nem középen van, és az objektívmozgatást vezérlő tárcsák is eltűntek a vetítő tetejéről. A ventillációs rendszer hátrafelé fúj ki, valamint a csatlakozók is hátul vannak. Ez azt jelenti, hogy nem fogjuk tudni teljesen falhoz közel tolva telepíteni hátsó fali installációnál.

 

at5000.jpg

Az új modell elegánsabb designt kapott, mint elődje


A telepítés a rendelkezésre álló objektív-eltolás (lens shift) és zoom segítségével igen tág határok közt lehetséges. Szinte bárhova rakhatjuk a szobában a projektort. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a projektor képe akkor a legjobb, ha a szokásos pozícióban vetít, azaz lentről felfelé. (Fejjel lefelé installálva, fentről lefelé.) Az objektív elmozgatását ennél a gépnél csak indokolt esetben érdemes használni, mert a kép élessége csorbát szenvedhet, főleg ha extrém mértékben eltérünk az alaphelyzet beállítástól.

 

Először hátsó falra, magasra raktam a projektort, és az objektív helyzetét úgy állítottam be, hogy maximálisan lefelé vetítsen. Sajnos ebben a pozícióban az objektív sokkal homályosabb képet ad, mintha felfelé vetítene. Először megijedtem, hogy az új objektív nagyon „homályos”, de visszaállítva alapállapotba az objektív-eltolást, és fejjel lefelé felrakva a projektort, már sokkal jobb élességet kaptam.

 

Az objektív elmozgatását az új modellen az AE700-on látotthoz hasonló módon oldották meg: az objektívet egy „joystick” segítségével tologathatjuk 4 irányba. Ez már akkor is rendkívül rossz megoldásnak tűnt, és a mostani sem jobb. Persze azért be lehet vele állítani a helyére a képet, de szinte lehetetlen precízen mozgatni a kart, ami a kép pontos pozícionálását nagyon megnehezíti.

 

lencseshift.jpg

Nem a legjobb megoldás az objektív-eltolás állítására


A zoom- és a fókuszállítás szerencsére már motoros, ezzel igen pontosan és finoman lehet dolgozni. Nagy segítség, hogy távvezérlővel a vászon mellől állíthatunk élességet, ha nincs még egy személy, aki segít a telepítésben.

 

Az objektív


Korábban a Panasonic modelljei sok kritikát kaptak az optikai megoldásaik miatt, aminek főleg az AE300-ban debütált SmoothScreen technológia az oka. Az LCD projektorokra jellemző „csirkeháló” más néven screendoor effektus megszüntetésére a Panasonic saját módszert alkalmaz. Egy optikai megoldással a képpontokat elmosva jeleníti meg, ami valóban rengeteget segít az alacsony képpontkitöltési tényezőjű LCD panelek rácsszerkezetének eltűntetésében. Cserébe azonban a kép jelentősen veszít az élességéből. Információ nem vész el a képen, de nem élesíthetők ki rendesen a pixelek, ami sokak számára homályos érzetű képet ad.

Ez az „elmosódottság” megvan az AT5000-en is. Információvesztéstől itt sem kell félni, de tény, hogy egy jó DLP vetítő után homályosnak és picit fátyolosnak tűnik a kép.

 

screen1.jpgscreen2.jpg

A fenti két fotón látható, hogy a képpontok nem élesíthető ki, és a kontrasztos éleken fura interferencia-jelenség látszik. Az objektív színhibája és az enyhe konvergenciahiba ugyancsak elszíneződést okoz a kontrasztos élek mentén


A jelzett hibák mellett elfogadható az objektív teljesítménye. A magas zoom és a lens shift átfogása ebben az árkategóriában nem teszi lehetővé, hogy kompromisszummentes optikai megoldást alkalmazzanak. A képi információ felbontásveszteség nélkül átjön, és a képi dinamika az enyhe fátyolosság mellett is nagyon jó. Filmekkel pedig sokak számára pont a képpontok lágysága lehet szimpatikus, hiszen szinte teljesen eltűnteti a pixeleket.

 

Kalibrálás, 2D képminőség


A gyári üzemmódok közül a REC709 és a Cinema1 azok, amelyek 2D mozihoz számunkra érdekesek. Ezekben a módokban a fényútvonalban benne van a „Cinema Filter”. Ez az optikai szűrő segít abban, hogy a lámpa nagyon hideg színhőmérsékletét ne az LCD panelek visszafogásával javítsuk ki 6500 K-re. Mérések alapján a Cinema Filteres módokban az on/off kontraszt 1,5-1,6-szor jobb. Hátrány azonban, hogy a szűrő jelentős fényerőcsökkenést okoz, és a papíron 2000 ANSI lumenes projektor kalibrálás után, alacsony lámpa fényerejű módban már csak 520 lument tud leadni. Mindenesetre érdemes a Cinema Filtert használni, mert jól jön a natív kontrasztemelkedés, de amennyiben 220 cm-nél szélesebb vásznat használunk, célszerűbb lehet a Cinema2 módból kiindulni. Ott nincs Cinema Filter, és a fényerő is sokkal jobb. Én matt fehér, 200 cm széles vászonnal, a Cinema1 módból alakítottam ki a végső kalibrálást, ide még elég volt a fényerő alacsony lámpafényerő módban is.

 

Elsőnek nézzük a Dynamic módot. Bár nem sok mindenre használható a színbeli pontatlansága miatt, de 3D-ben kellhet ez a mód, hiszen itt van a legtöbb fényerő. A mért értékek a következők:

 

at5000_dyamic.jpg

A vetítő ebben a módban minden szempontból pontatlan. Ez a mód azonban óriási fényerőt ad, itt kb. 1700 lument mértem, mint maximális értéket. Ez később jó lesz a 3D megjelenítéshez, de látható, hogy a színek pontossága, és a gamma is rendkívül, amit a 3D szemüveg színezete tovább ronthat


Nagyon jó hogy a gyári REC709 beállítás végre belekerült ebbe a modellbe, sok vetítőnél hiányzik a pontos referenciához igazított kalibráció. A REC709 beállítás nem is lett rossz, de azért nem is pontos. A további finomhangolás ebben az üzemmódban le van tiltva, azaz ha jobbat akarunk, mint a gyári REC709, akkor más módból kell kiindulni. A REC709 mód mért adatai:

 

at5000_rec709.jpg

A színbeli pontosságot nem tudjuk tovább finomítani a REC709 üzemmódban. A gamma kicsit világos megjelenítést mutat, ezt persze helyre lehet rakni. Alapvetően ez egy jó üzemmód lenne, de a bőrszínekkel valahogy nem voltam teljesen megelégedve


Ideális esetben a REC709 beállítás olyan állapotot adna, ami jó alap kellene legyen azok számára, akik nem akarnak kalibrációval bajlódni. A mérések alapján egészen jó képi világot kellene, hogy adjon. A színhőmérséklet és az RGBCMY referenciapontok egész jók. A gond azonban az, hogy ezzel a beállítással nem lett elég jó a kép. Egyszerűen sok szituációban nem tetszettek a bőrszínek. A gyári Cinema1 jobb volt ebben, mint a REC709. Tovább is léptem a Cinema1-re, ez lett a kiindulási alap a kalibráláshoz.

 

at5000_cinema1_uncalibrated.jpg

A Cinema1 meglehetősen kusza, minden szempontból kalibrációért kiált. Mint kiindulási alap azonban nagyon jó. Alapvetően jók a színek ,csak túl vannak lőve a 100%-os értékek, a színhőmérséklet és a gamma is pontatlan, de valószínűleg helyrerakható


Természetesen a CMS segítségével igyekeztem a legpontosabb beállítást megkeresni a Cinema1 módhoz. Az RGBCMY pontokat nagyon pontosan helyre lehet rakni a CIE diagramon, viszont ezek fényességét igen korlátozottan lehet csak módosítani. Nem mindegyik ponton egyformán rossz a beállíthatóság, de több pont esetében is a luminancia állításra a színpozíció azonnal elmegy a helyéről. Sajnos nem megfelelően működik a CMS rendszer. Mindenesetre beállítottam egy pontosabb RGBCMY állapotot, mint a REC709, és valamelyes közelebb tologattam a luminancia értékeket a kívánthoz.

 

Sajnos, hiába jobb a kalibráció a referencia pontokat megmérve, mint a REC709, a vetítő képe még annál is rosszabb lett a tesztjelenetekkel visszaellenőrizve. A bőrszínek, hasonlóan a REC709 beállításhoz, nem tetszettek, valamint a kék tartomány erősen lilás árnyalatú lett. Egyszerűen az történt, hogy bár a referenciapontok helyre kerültek, de a színkeverő rendszer nem jól keveri ki a köztes árnyalatokat. A kép fakóbb a kelleténél, szemmel láthatóan gyengébb volt a kisebb telítettségű árnyalatok színpontossága, mint a Cinema1 gyári beállítás.

Nem volt más választás, kellett találnom egy átmeneti állapotot, amely a REC709-hez képest jobb bőrszíneket ad, de nem túlszínezett a 100% telítettség környékén, mint a Cinema1.

Ritkán szoktam szemre kalibrálni, de azért sikerült egy viszonylag jobb beállítást összehozni, ami jobb bőrszíneket eredményezett. Megmérve így nézett ki:

 

at5000_cinema1_calibrated.jpg

Kicsit túllőttem az RGBCMY pontok telítettségét, és a kék pontot hagytam a gyári beállítás pozíciójában. Igaz, a 100%-os értékek így pontatlanok, de a vetítő képi világa, főleg a bőrszínek valamivel jobbak lettek, mint a REC709 beállításban. A gammát és a színhőmérsékletet egészen pontosan be tudtam lőni a bekapcsolt dinamikus írisz mellett is


2D képminőség, kontraszt


Meglehetősen sokat vacakoltam, mire megtaláltam a végső jó beállítást. Előjött az a jelenség, amit korábban is gyakran tapasztaltam LCD projektorokon. A színek bizonyos filmekkel egész jók, másokkal meg gyengébbek. Több filmet is végigpörgettem az AT5000-en, és mindig volt olyan érzésem, hogy kellene állítani még egy kicsit. Volt, hogy a saját végső beállításom sokkal jobb bőrszíneket adott, mint például a gyári REC709, de másik filmmel a REC709 volt kicsit jobb. Nem is igazán tudtam ezt megoldani, a vetítő egyszerűen nem állítható be teljesen pontosra. A sok állítgatás után újra és újra bele lehet futni egy-egy olyan jelenetbe, ahol megint belenyúlna az ember.

 

A színbeli pontatlanság ellenére az AT5000 képi világa egyáltalán nem rossz. A D9 panelek a mérések szerint kb. 10%-kal jobb kontrasztot tudnak, mint a korábbi generáció. Ez, bár nem sok, de már látható differencia. Az ANSI kontraszt egészen jó, talán nem is mértem még ilyen jót LCD projektorral. Az egyidejű kontraszt teljesítmény már eléri a gyengébb DLP gépek szintjét, ami az LCD projektorokat meghazudtoló képi dinamikát eredményez.

Az íriszvezérlés, hasonlóan a korábbi Panasonic modellekhez, egészen jól dolgozik. Igaz, el lehet kapni némi fényerőingadozást, de alapvetően jó ütemben dolgozik a vezérlő szoftver. Érdemes bekapcsolva hagyni, a teszt alatt én is végig használtam.

 

A bekalibrált Cinema1 módban a mérések alapján rettenetesen nagy, közel 220000:1 kontrasztot lehet mérni. Ezt a nagy kontrasztot azonban nem kapjuk meg valójában, a használható dinamikus kontraszt csak kb. 10000:1. A helyzet ugyanis az, hogy ha 100%-os fekete képet rakunk ki, a vetítő ezt érzékeli, és nagyon durván elkezdi elzárni a fényt. Annyira, hogy szinte semmi fény nem jön ki egy idő után a vetítőből. Ez természetesen semmi másra nem jó, csak arra, hogy a specifikációkban leírt 300000:1-hez közeli kontrasztot valóban mérni tudjuk. Normális használat közben ennek a töredékét kapjuk csak meg. 

 

Lehet, ez kicsit csalódás, de nekem nagyon szimpatikus volt, hogy nem agresszív a Cinema1 mód íriszprogramozása. A 10000:1 dinamikus érték pont passzol a kb. 3700:1 natív kontraszthoz.  Ha ennél sokkal nagyobb dinamikát próbáltak volna kihozni a fénymennyiség és a gamma dinamikus manipulálásával, akkor működés közben már sokkal zavaróbban látszana, ahogy belenyúl a képi tartalomba a vezérlő szoftver.

 

Néhány film elfogyasztása után kicsit vegyes, de alapvetően jó véleményem volt a projektorról. Több sötét film, mint például a Harry Potter filmek utóbbi részei remekül mutattak rajta. A tesztfilmjeim közül is sokkal meg voltam elégedve, főleg azokkal, amelyek alapvetően szépen vannak fotózva, és a legtöbb vetítő könnyebben viszi őket. De mint azt többször is említettem, akad olyan, ahol problémásak a bőrszínek. Kiemelhető itt néhány, RED digitális kamerával rögzített film, amelyeket direkt a projektorok stresszelésére gyűjtögetek egy ideje. Egyre több film készül a RED kameráival, melyekkel bizonyos megvilágítás mellett a kamerák színvilága olyan, hogy a nem pontos vetítők kicsit mesterkélt képed adnak vissza. (Néhány cím, hogy tudjuk miről is van szó: The Lincoln Lawyer, Beyond a reasonable doubt, Disctrict 9, Fair Game stb…) A tartalom készítői is hibásak kicsit, hiszen valóban több a problémás jelenet ezekben a filmekben (ezért is tartogatom őket), viszont a referenciaként használt minőségi monitorom és az összehasonlításhoz alkalmazott kiváló színvilágú DLP projektor ezeket a filmeket sokkal kevesebb problémával tudják megjeleníteni.

 

Mindezek mellett nem mondhatom, hogy rossz lenne az AT5000 2D képi világa. Egyszerűen csak az utóbbi években nagyon magasra raktam a lécet a színek pontosságával kapcsolatban. Az biztos, hogy a D9 panelekkel már 2D-ben is történt előrelépés a jobb kontraszttal, de a képi világ alapvetően hasonló, mint a korábbi modellé. Összességében mindenképpen az egyik legjobb LCD projektor az AT5000, amit eddig láttam, de nem éreztem óriási előrelépést az AE4000 után. Jobb, de nem sokkal.

 

3D teljesítmény


Bár jelenleg a tesztjeink továbbra is a hagyományos 2D-re koncentrálnak, természetesen sokat nyúztam 3D-ben is a projektort, hiszen ennek a modellnek az igazi újdonsága az aktív shutteres sztereó 3D megjelenítés.

Az Epson D9 panelek 480 Hz-en frissíthetők, ami bőségesen elegendő az LCD shutteres szemüveges 3D megjelenítéshez. Sőt még arra is ad lehetőséget, hogy képváltáskor a szemüvegben a panelek nagyon rövid ideig legyenek együtt zárva. Mindehhez persze az kell, hogy ne csak a frissítés legyen 480 Hz, hanem a vetítő paneljei valóban gyorsan tudjanak átmenni az egyik képből a másikba. Azaz ne legyen „utánhúzása” a képpontoknak. Ha ez nincs így, akkor hiába a 480 Hz, meg fog jelenni a 3D képen a crosstalk, azaz a szem a nem hozzá passzoló oldal képét is látni fogja valamennyire.

 

Az első dolgom volt ezt kipróbálni, hiszen ez az egyik legfontosabb a jó 3D kép megjelenítéshez. Az eredmény: van crosstalk, de nem vészesen sok. Leginkább a kontrasztos éleken látszik. Mennyisége hasonló, mint amit a Sony VW90-esen láttam, talán kicsit kevesebb. Nem mondom, hogy nem voltam csalódott, hiszen egy valódi 480 Hz-es panelnek nem lenne szabad semmi crosstalk jelenséget mutatnia, de ahhoz képest, hogy LCD projektorról beszélünk, nagyon is használható a 3D módja.

 

A másik érzékeny pont a fényerő. Fent láthattuk, hogy Dynamic módban bőségesen van fényerő. Erre szükség is van, mert 3D módban az AT5000-el kb. 12-13% fénymennyiséggel számolhatunk, azaz kb. 87-88%fényt eldob a rendszer.

Ekkora fényveszteség normális, más technológia sem sokkal jobb ebben. Dynamic mód mellett 8,3 footlambert (28,4 cd/m2) fénysűrűséget tudtam mérni a 200 cm széles matt fehér vásznon a szemüvegen keresztül. Ez nagyon jó érték, ilyen világos képet ebben az árkategóriában még nem láttam 3D-ben. Hozzá kell azonban tenni, hogy Dynamic módban elég rosszak a színek, és a gamma is igen vad képi világot ad vissza. Akinek fontosak a jobb színek, annak át kell lépni a Normal módba. Itt ugyan már csak kb. 4,8 footlambertet (16,6 cd/m2) mértem 3D-ben, de ez a beállítás sokkal jobb színeket és gammát adott.

 

Összességében a 3D-vel meg voltam elégedve. Látható egy kis crosstalk, de még elviselhető a mértéke. A 3D-ben tapasztalható óriási fényerőcsökkenés minden technológiával probléma jelenleg, úgyhogy ez nem említhető hibaként. A 3D kép folyamatossága kimondottan jó, a képet megfelelő ütemezéssel jeleníti meg. Kiemelném, hogy bár a képinterpolációs eljárásokat nem szeretem, az AT5000 Frame Creation algoritmusa 3D-ben egészen használható. Ugyebár 3D-ben a 24 Hz akadozása sokkal inkább feltűnő, és a Frame Creation bekapcsolása ennek kiküszöbölésében sokat segíthet.

 

Videofeldolgozás


A korábbi modellhez hasonlóan jól teljesített a vetítő az analóg teszteken. A videó mód korrekt, és a film mód is megfelelő. Igaz, a 2:2 ütem teszteken volt, hogy kiugrott a deinterlacer a progresszív módból, de ezt csak a legproblémásabb benchmark jeleneteken tapasztaltam. A 3D résznél már említettem, hogy a kép interpolációs eljárása jó, és 3D-ben nagyon is hasznosnak találtam. 2D-hez persze nem ajánlom, ott nekem jobban bejön a hagyományos 24 Hz ütem, amit ugyancsak megfelelően fel tud dolgozni a projektor.

 

Érdekesség a specifikációban is kiemelten említett „lencsememória” funkció. A hatalmas zoomtartomány és a motoros zoom, illetve fókusz lehetőséget ad arra, hogy oldalt maszkolt vászonnal anamorf objektív használata nélkül tudjunk különböző zoombeállítások segítségével fix magasságban vetíteni.  Hasznos funkció, még ha kevesen is tudják kihasználni.

 

Összegzés


Messze nem hibátlan moziprojektor az AT5000, de az áráért nagyon is sokat kapunk. Szolgáltatásai igen sokrétűek, és teljesítménye ebben az árkategóriában teljesen rendben van. Az LCD projektorok között jelenleg biztosan a legjobbak közt található. Színvilága, képi dinamikája és a kép élessége elmarad a hasonló árú DLP projektoroktól. Itt azonban nincs szivárvány, és on/off kontrasztban bizony még dinamikus írisz nélkül is jobbat tud, mint a hasonló árú DLP-k. Működés közben halk, elhelyezhetősége a lens shiftnek köszönhetően kiváló, és videofeldolgozása is jó. A 3D megjelenítése, ha nem is tökéletes, jobb lett, mint amit az első 3D LCD projektortól vártam. Összességében egy jó „csomag” lett az AT5000, megérte a 2 év várakozást az új modell.

Hazai forgalmazó: LSK hungária, www.lsk.hu. Bruttó fogyasztói ár: 971.000 Ft.

 

Mért adatok


Maximális fényerő (Dynamic mód, Cinema Filter ki, Normal lámpa mód): 1970 lumen

Kalibrált mozi módban (Cinema1 mód, 6500 K, Cinema Filter be, Eco lámpa mód): 520 lumen

Max. natív kontraszt (Dynamic mód, Cinema filter ki, Normál lámpa, Max. zoom): 6200:1

Kalibrált max. natív kontraszt (Cinema1 mód, 6500 K, Cinema Filter be, Eco lámpa, max. zoom): 3820:1

 

Egyidejű kontraszt (Cinema1 mód, 6500 K, Cinema Filter be, Eco lámpa):

50%     515:1

25%     1100:1

15%     1230:1

5%       1890:1

2%       2750:1

0,2%    3430:1

 

Értékelés

 

Előnyök

- LCD-hez képest jó natív és ANSI kontraszt

- Jó dinamikus íriszvezérlés

- A SmoothScreen teljesen eltűnteti a screendoor jelenséget

- Nagy zoom, és nagy tartományban állítható objektív-eltolás minden irányban

- Halk működés

- Jó videofeldolgozás

- Elfogadható 3D megjelenítés

 

Hátrányok

- A SmoothScreen lágy, kicsit életlen képet okoz

- Jó kalibrálhatóság mellett sem lehet elég pontosra beállítani a színeit

- 3D-ben a 480 Hz-es panelek ellenére is látható crosstalk

- Enyhe színhőmérséklet-inhomogenitás a szürke tesztábrákon

 

Gyári adatok

 

- 3 x 0,74”-es wide (480 Hz) D9 TFT LCD

- Full HD (1920x1080) 1080p képfelbontás

- 3D vetítés, 2 db aktív Viera 3D szemüveg

- 16:9 natív képformátum

- 2000 ANSI lumen fényerő

- 300.000:1 kontrasztarány

- Motoros 2x-es zoom/fókusz

- „HD optimised smooth screen” technológia 

- Dinamikus írisz és „Pure Colour Filter Pro”

- „Detail Clarity Processor” 3

- Viera Link és Viera 3D támogatás

- „Lens memory” technológia 16:9/2,35:1 váltáshoz

- 200 W-os UHM lámpa, 3000/2000 üzemóra

- 22 dB(!) hűtési zaj

- PAL, SECAM, NTSC videó, 720p, 1080i, 1080p (24p)1080p 3D felbontáskezelés

- 8,7 kg tömeg

- 3 év garancia a lámpára is

 

balagee

‹‹‹ További Tesztek