Fórum   bejelentkezés

Felhasználó

Jelszó

Regisztráció

Feliratkozás hírlevélre

Projektorok böngészésére, összehasonlítására használja a
» teljes listát,
az igényei szerinti projektor kiválasztására a
» projektorkeresőt,
konkrét gyártó és típus kiválasztásához pedig kövesse az alábbiakat:

Kiválasztott termékek

Nincs termék kiválasztva

Cégnév:

Név:

Telefonszám:

E-mail cím:

Egyéb közölnivaló

Bérlés

Ha projektort, és a vetítéshez szükséges más kellékeket sze- retne bérelni, elég kitöltenie egy bérlési űrlapot, és munkatársaink emailben, telefonon vagy szemé- lyesen megkeresik Önt.

Bérlési űrlap

3D vetítés belépő áron

Acer H5360

 

2010 január


A 1080p DLP chipes gépek árának folyamatos zuhanásával mostanra szinte alig kapni olyan 720 sor felbontású DLP projektort, amelynek tisztességes mozira használható képe lenne. Pedig lenne rájuk kereslet, hiszen sok felhasználó megelégszik a DVD gyűjteményének képminőségével, és nem szeretne fölöslegesen Full HD felbontást vásárolni jóval több pénzért. Természetesen igyekszünk a tesztelendő vetítők közé ezen kategória érdekesebb modelljeit is beválogatni. Ezért is esett most a választás a H5360-ra is, amely az adatai alapján egy igen vonzó tulajdonságokkal rendelkező „mindenes” vetítő.


Acer H5360

 

2010 január


A 1080p DLP chipes gépek árának folyamatos zuhanásával mostanra szinte alig kapni olyan 720 sor felbontású DLP projektort, amelynek tisztességes mozira használható képe lenne. Pedig lenne rájuk kereslet, hiszen sok felhasználó megelégszik a DVD gyűjteményének képminőségével, és nem szeretne fölöslegesen Full HD felbontást vásárolni jóval több pénzért. Természetesen igyekszünk a tesztelendő vetítők közé ezen kategória érdekesebb modelljeit is beválogatni. Ezért is esett most a választás a H5360-ra is, amely az adatai alapján egy igen vonzó tulajdonságokkal rendelkező „mindenes” vetítő.

 

A tesztben alkalmazott kalibrálási eljárásról bővebben: Projektorok kalibrálása házimozihoz - alapszinten
A teszben alkalmazott fényerő- és kontrasztmérésekről bővebben: Kontraszt- és fényerőmérés tesztjeinkben

 


acer_h5360.jpg

 

Tulajdonságok


A specifikáció, és az élőben szerzett benyomások alapján erősen alaptudású és -kivitelezésű vetítő a H5360. Egyszerű műanyag ház, alapobjektív, kezdetleges és ormótlan távvezérlő, beépített hangszóró, prezentációra optimalizált fényerő, hordtáska…. Ezek egy olcsó prezentációs alapprojektor ismérvei. A házimozi felhasználásra ajánlást a 720p chip miatt sikerült ráhúzni, egyébként első pillantásra nem sok pluszt nyújt ez a projektor az alapkiépítésű prezentációs társaihoz képest. Van azonban olyan tulajdonsága, amely izgalmas újdonság. A DMD vezérlő és a chip képes 120 Hz-es képfrissítéssel 720p felbontású képet megjeleníteni, azaz a vetítő alkalmas az újra divatba kerülő „LCD shutter” szemüveges 3D megjelenítésre.


Telepítés


Első bekapcsoláskor nagy fényerejű módban indul, amelyben meglehetősen zajos is. Ezt visszavéve ECO módba, a zaj megfelelő tartományba kerül, de fényereje még mindig bőven sok lesz mozihoz. A vetítő ekkor sem nagyon halk, de így már lehet vele mozizni. Telepítése az egyszerű objektívvel nem könnyű, hiszen a zoomtartomány minimális (1,1x), így igen kicsi a mozgástér a vászonhoz képest. Az objektívnek minimális az offset-je a kép aljához vagy tetejéhez viszonyítva, azaz mennyezetre helyezve a kép teteje körülbelül az objektívvel lesz egy magasságban. Asztali elhelyezésre is alkalmas persze, hiszen 1,55x – 1,7x vetítési távot tud a kép szélességéhez képest, azaz 2 méter széles vászonnal kb. 3 méterről már be tudjuk tölteni a vetíthető felületet. A teszthez mennyezeti installálást választottam, de a minimális offset és a kicsit közeli vetítési távolság miatt az asztali telepítés talán jobban illik hozzá.

 

Az objektív


Az alacsony árfekvésnek köszönhetően nagyon egyszerű optikai rendszere van a H5360-nak. Az 1,1x-es zoom inkább marketing jellegű zoomot jelent. Installáláskor a kézi fókusz- és zoomállítás meglehetősen nehézkes folyamat, mert a zoomot és a fókuszt mindkét állító gyűrű befolyásolja, és így a képet pontosan a helyére belőni nem egyszerű feladat.
Az objektív rajzolata a kép közepén elfogadható, egy kis kékes színhibával. A sarkokban a színhiba erőteljesebb, és itt már az objektív meglehetősen homályos képet ad, a pixelek egymásba kenődnek.


optikarajzolat.jpg


A bal oldali fotón a kép közepe látható: itt szép az objektív rajzolata, a képpontok élesen kivehetőek. A jobb oldali kép a jobb alsó sarokról készült, itt már homályosan jelennek meg a pixelek


Ha leszámítjuk a kép élességének romlását a sarkokban, az objektív nem rossz. A homogenitás elfogadható (nem sötétednek be számottevően a sarkok), a képen kívüli fényszórás minimális, az ANSI kontraszt pedig szemre is kifejezetten jó. Ez utóbbit a későbbi mérések is alátámasztották.


Kalibrálás


A vetítő színvilága alapállapotban nem rossz, bár ez a beállítás inkább prezentációs felhasználáshoz passzol. A vetítő fényereje itt igen magas, a kép kicsit hidegebb a kelleténél. Az előre definiált üzemmódok közül két mód van, amelyekkel érdemes volt foglalkozni házimozi felhasználáshoz. Ezek a „movie” és a „user” üzemmódok. A mozihoz optimalizált „movie” üzemmódban már szemmel is látható, hogy gyárilag igen jól be van állítva a vetítő. Színei nincsenek túllőve, és az első tesztvideók is meglepően korrektül mutatnak rajta. A „user” mód egy kis finomhangolás után hasonlóan jó, mint a „movie” mód, de itt látványosan jobb az on/off kontraszt. Ennek az oka, hogy valószínűleg itt a BrilliantColor rendszerhez nyúl a vetítő. A feketeszint itt nem változik, de a képi elemek jóval világosabbak, azaz jobb a fényerő és a kontraszt. 
A vetítő kalibrálhatósága minimális. HDMI bemenetet használva még a színtelítettséget sem lehet állítani. Az RGBCMY referenciapontok és a gamma finomhangolására ugyancsak nincs lehetőség. Jó hír viszont az, hogy az előre definiált színhőmérséklet, gamma és színtelítettség beállítások között válogatva kiváló beállítottságot tudunk elérni.


5360-movie.jpg


„Movie” módban 1-es színhőmérséklet-állásban egy igen jól beállított vetítőt kapunk. Lehetne még finomítani rajta, de nincs mód állítgatni a szükséges jellemzőket. Az RGB együttfutás így is kiváló, a színhőmérséklet pedig nagyon közel van az ideális 6500 K-hez. Az RGBCMY referenciapontok (fekete háromszög) mérve (fehér háromszög) szinte tökéletesen a helyükön vannak, leszámítva a zöldet és a sárgát, amelyek kicsit túlszínezettek lettek


5360-usermode.jpg

„User” módban néhány perc volt elérni a legjobb állapotot, amit ki tudtam hozni projektorból. Egy kis finomhangolással az RGB együttfutás még jobb is lett, mint mozi módban. Az RGBCMY referenciapontok csak kicsit másznak el a mozi módtól. Kivétel a vörös, ami telítettségben kicsit erősebb, de ez használat közben alig észrevehető

 

Mint már említettem, a H5360 nem szűkölködik fényerőben. E tekintetben inkább prezentációs alkalmazáshoz passzol. Még kalibrált állapotban, ECO módban is bőven 1000 lumen felett teljesít. Ez házimozihoz kicsit sok, érdemes jó minőségű szürke szűrővel visszafogni a teljesítményét, ha filmet akarunk vele nézni.


Képminőség, kontraszt

A fentiekből látszik, hogy nem sok dolgunk van a kalibrálásával. A mérési eredmények azonban így is kiválóak, és egy alapvetően elfogadhatóan beállított vetítőt mutatnak. Mindez persze relatív. Egy csúcskategóriás géptől ennél még pontosabb kalibráltsági állapotot várnék el, de ebben az árfekvésben ritka hogy gyárilag ennyire közel vannak a színek a kívánatoshoz. Természetesen a jó mérési eredmények nem jelentik azt, hogy a teljes megjeleníthető színtartományban mindenhol jól a vetítő képe. Hogy a valós képminőség kiderüljön, meg kell birkóznia még a válogatott tesztfilmjeinkkel is.

A valós házimozis körülmények közötti felhasználás eredménye meglepő lett. Ahhoz képest, hogy a H5360 egy nagyon olcsó, és minden porcikájában alapszintű vetítő, teljesítménye mozi felhasználásra egészen jó. A színvilága megnyerő és természetes, szinte minden nehezebb jelenetet korrektül mutatott meg. Igaz, kontrasztban nem a legjobb, hiszen 1700:1 körüli értéket ér el „movie” módban, és 2100:1-et „user” módban, de az utóbbi már egészen elfogadható.

A jól sikerült képi világot nem csak a várnál jobb színreprodukció, de az olcsó DLP vetítőknél tapasztalt átlagnál kicsit jobb egyidejű kontraszt is segíti. Az 580:1 ANSI kontraszt kiváló egy ilyen alapobjektívtől, és igencsak látványos képi dinamikát eredményez. A közepesen és jól bevilágított jelenetek egyidejű kontrasztja kiváló. A képi dinamika ezeken a jeleneteken tipikusan DLP-s jellegű, letisztult, kontrasztos, harsány. A sötét jeleneteken térdel csak le a vetítő, a 2100:1 natív on/off kontraszt (kalibrált állapotban) igaz nem rossz ebben az árkategóriában, de mégsem mondható kiválónak.


DLP hibajelenségek


Egy belépő kategóriájú DLP projektornál úgy gondoltam, lesz bőven a DLP hibajelenségekből, de meglepetésre nem nagyon volt ezzel probléma. A nagy fényerő és a jó kontraszt miatt a szivárvány jól látható, de ezt leszámítva egyéb hibajelenséggel nem kell számolni. A színátmenet-sávosodás még 120 Hz-es módban sem jött elő, pedig arra számítottam, hogy ott jobban csökkenni fog az árnyalatképző képessége a DLP rendszernek. A mozgás közbeni és a sötét árnyalatos pontszórás enyhe mértékben észlelhető, még egészen közelről is relatíve tiszta árnyalatokat kapunk.
Fontos itt kiemelnem a BrilliantColor zajosodást, pontosabban annak hiányát. Általában az alsó kategóriás, és főleg a prezentációs DLP vetítők agresszíven használják a BrilliantColor-t, mert ennek segítségével kontrasztosabb és magasabb fényerejű képet tudnak megjeleníteni. Ennek hátránya viszont, hogy bizonyos árnyalati tartományban a vetítő erősen poszterizál, ami miatt egyes filmjeleneteken ronda zajosodás látható. A H5360 esetében viszont a gyártó okosan nem vitte túlzásba a BrilliantColor használatát, így a várt zajosodás gyakorlatilag minimális.


Videofeldolgozás

Interlace videoforrással analóg és HDMI bemeneten is relatív elfogadhatóan megbirkózik, de annyira már nem jó, hogy például DVD lejátszót 576i-ben használjuk vele. Egy-egy tévéadáshoz, esetleg 1080i megjelenítésére jó, de ha lehet inkább HDMI bemeneten használjuk progresszív jellel.  

 

Progresszív jellel egy kis mesterséges élesítés látható ugyan, de nem vészes a mennyisége.
Fontos jellemző a 1080p/24 Hz-es videojel feldolgozás képessége. Ennek használata a Blu-ray filmek lejátszásakor tökéletesen akadozásmentes képütemet eredményez. HTPC forrásból kiválóan ment a 1080p/24 Hz, de a teszthez a rendszeresített LG Blu-ray lejátszó 24 Hz-es jelét nem akarta „megenni” a vetítő.


3D megjelenítés


Most pedig következzen egy kis plusz finomság. Eddig kiderült, hogy egy kiváló ár/teljesítmény arányú mindenes projektor a H5360. Videoképe korrekt, és a nagy fényerejével prezentációs vetítőnek is használható. Ha szóba sem jönne a 3D megjelenítés, már akkor is jó vételnek tartanám. Ha még a 3D is jó lesz vele, akkor biztosan a belépő kategória egyik legjobb vétele lehet.


A H5360-nál alkalmazott Stereo3D megjelenítés nem újdonság. Ezzel a módszerrel évtizedek óta készülnek álló- és mozgóképek.  Az utóbbi időben a szórakoztató ipar azonban óriási lendülettel vetette rá magát erre a technológiára. Mindezt azért tehette meg, mert a 3D tartalom gyártása (videojátékok, filmek) és a megjelenítők fejlődése elérte azt a szintet, ahol a kettő találkozása jól eladható terméket eredményezett a piacon.
A Stereo3D az ember 3 dimenziós látását egy nagyon egyszerű „trükkel” próbálja utánozni. Ha két kameraállásból két különböző képet hozunk létre, és ezt valamilyen módszerrel a néző egy-egy (megfelelő oldali) szemébe el tudjuk juttatni, akkor a nézőben szinte tökéletes 3 dimenziós képérzet keletkezik. Ennek a módszernek az alapvető problémája a szemünkbe jutó képi információ jobb és bal oldali elkülönítése.


A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást erre a speciális szemüvegek jelentik, melyek a két szembe jutó képet valami módon el tudják választani. A mozikban régen az színszűrős szemüvegekkel (piros/zöld, cián/bíbor stb.) oldották meg a 2 kép szeparációját, de ezek nagyon fárasztóak hosszú távon, és a kapott képminőség is nehezen fogyasztható. A mai 3D mozikban a vetítés általában  lineáris, vagy cirkuláris polárszűrőkkel dolgozó szemüvegekkel oldja meg a 2 vetített kép szeparációját. Ennek a módszernek az előnye, hogy olcsó szemüvegekkel működik, viszont drága vetítéstechnológia áll mögötte.


A jelenlegi otthoni szórakoztatásra készített megjelenítők egy-egy kivételt leszámítva nem polarizált fényre építve oldják meg a két szembe jutó kép elválasztását. Ennél sokkal egyszerűbb megoldást, az ún. „LCD shutter” szemüveget alkalmazzák nagy képfrissítési frekvenciát (120 Hz) tudó megjelenítőkkel kombinálva. A néző szeme elé egy olyan LCD paneleket tartalmazó szemüveg kerül, amely 60-60 Hz ütemben adja a megfelelő szemnek a képet úgy, hogy 1/120 másodpercig az egyik szemet takarja el, majd a másikat, és így tovább.




A fenti videón látható, hogy a 3D szemüveg mennyire jól szeparálja a két szemre jutó képet. Amíg nincs fent a szemünkön a szemüveg, a két kép egymáson látszik a vásznon, de a szemüveggel tökéletesen elkülönülve jut a két szemünkbe a két kép

 

Az Acer H5360 az Nvidia Geforce Vision 3D rendszerével és a TI 3D DLP rendszerével kompatibilis. A tesztben az előbbi rendszert alkalmaztam, mivel az Nvidia-nak köszönhetően igen komoly támogatottságot élvez e technológia. Rengeteg játék játszható Stereo3D-ben, és egy csomó tesztfilmet nézhetünk meg a megfelelő 3D-s videójátszójukkal.


Az Nvidia Geforce 3D vision szemüveg és infra jeladó:


geforce3dvision.jpg

 

3D tartalom fogyasztásához egy 120 Hz-es DLP projektoron jelenleg csak PC forrásból van lehetőség. A Blu-ray 3D szabvány éppen alakulóban van, de itt még mindig nem tisztázódott a 24 Hz-es lejátszás problémája, és a jelenlegi a 120 Hz-es rendszeren az összes 3D mozifilm akadni fog (24 Hz-hez 144 Hz-es megjelenítő passzolna). Lejátszó ugyancsak nincs, de filmek sincsenek, leszámítva az Internetről letölthető, PC-n lejátszható demókat. Marad tehát a PC, ami alapvetően játékok futtatását jelentette a teszt alatt.  Mindehhez kicsit fel kellett izmosítani a tesztekhez használt HTPC-met, hiszen 2 kameranézetből kell a 3D-hez számolni a látványt. A tapasztalat az, hogy a 2D-ben futó képek száma hozzávetőleg harmadolódik az Nvidia 3D rendszerén, azaz hogy stabil 30 fps-t kapjunk, ahhoz olyan processzor és videokártya kell, amely ha lehet, soha nem megy 100fps alá játék közben.


A teszt során igyekeztem mindenféle 3D tartalmat kipróbálni, ami az Nvidia rendszeréhez elérhető. A 3D videolejátszójukhoz teljes filmek nincsenek, de rövid demó videók beszerezhetők. Ezek inkább érdekességnek jók, az olyan professzionálisan kivitelezett 3D mozikhoz képest, mint az Avatar, nem túl jók. Pedig az LCD shutteres rendszer képminősége kiváló, az IMAX 3D-hez és a RealD mozikhoz képest jobban tartja a színeket, és a két szem szeparációja is tökéletes.


A játékok közül alapvetően azok mentek jól, amelyek az Nvidia támogatását is élvezik. Ez nagyjából annyit jelent, hogy az Nvidia driver felismeri őket, és a megfelelő beállításokat alkalmazza rajtuk a 3D megjelenítéshez. A nem támogatott játékok sokszor széteső 3D képet adnak, vagy nem megfelelő térbeliséggel jelennek meg, de volt olyan is, amelyik támogatás nélkül is jól nézett ki.


A fenti videón megfigyelhető, hogy az LCD szemüveg jócskán visszavesz a látható fényerőből. Ehhez pont jól passzolna a nagy fényerő, amit a H5360 ad. A helyzet azonban az, hogy 120 Hz-es módban a vetítő fényereje jóval kisebb, kb. 750 lumen körül van a maximálisan elérhető érték (Eco mód kikapcsolva). Emiatt, ha 3D-ben akarjuk üzemeltetni a vetítőt, kénytelenek vagyunk kikapcsolt ECO módban hajtani. Sajnos a szemüveg még ebből is sokat levesz, azaz valójában egy kb. 350-400 lumenes megjelenítőt kapunk, ha 3D-ben vetítünk.


Az Nvidia oldalán található listában felsorolt támogatott játékok közül többet is sikerült kipróbálni. Ezek kiváló 3D élményt adnak, egészen új dimenziót nyitva a videojátékok élvezetében. Kiemelném ezek közül a „Batman: Arkham Asylum”-ot amely kiemelt a támogatott játékok között, és fergetegesen nézett ki 3D-ben (igaz, a dinamikus árnyékokat ki kellett kapcsolni). Az abszolút favorit viszont az iRacing nevű szimulátor volt (lásd videó), amely nemcsak az egyik legjobb autóverseny szimulátor, ami valaha készült PC-re, de a Stereo3D is igen jól működött vele. A 3D megjelenítéssel nemcsak az élmény volt jobb, de sokkal könnyebben lehetett precízen vezetni vele. A fékezési és bekormányzási pontokat könnyebb volt érezni, mint 2D módban.

 

Az alábbi videót az iRacing-ről készítettük 3D üzemmódban. Természetesen a 3D kép a videón nem lesz 3D-s.


 

Összességében elmondható, hogy a H5360-ason a 3D megjelenítés gyakorlatilag tökéletes volt. Már amennyire a Stereo3D adta korlátok mellett ez tökéletes lehet. A vetítő végig jól tartotta az ütemet, a 3D szeparáció csak akkor esett szét, ha véletlenül nem látta a szemüveg érzékelője az infravörös jeladót, de erről nem a projektor tehet.


Meg kell említenem, hogy maga a Stereo3D megjelenítés nem teljesen problémamentes. A rendszer becsapja az agyunkat azzal, hogy két különböző képet juttat a szemünkbe. Mindezt valójában a vásznon látjuk egy síkban, és nem valódi térbeli a kép, ezért az egész élmény kicsit fárasztó és erőltetett lehet. Hogy mennyire fárasztó, az megfigyelőnként változó, de attól is függ, hogy éppen mi milyen állapotban ülünk le a projektor elé. Nekem sikerült gond nélkül több órát is szimulátorozni egyfolytában, de volt hogy 20 perc után émelyegve szálltam ki az ülésből. Az mindenesetre biztos, hogy a próbaképpen meghívott vendégek szinte kivétel nélkül arról számoltak be, hogy kicsit szédülnek, sőt egyikük enyhén rosszul is lett a 3D kipróbálása után.

 

Egyebek

 

A sok jó tulajdonság mellett illik megemlíteni az apró idegesítő hibákat is. Nem nagy dolgokról van szó, a vetített képet nem befolyásolják, de a teszt alatt igen idegesítőek voltak. 3D módba váltáskor (120hz-re mikor átkapcsol), rettenetes recsegő hangok jöttek a vetítőből, először megijedtem hogy valami baja van, de aztán rájöttem a hangszóróból jön ez a hang. Levéve a hangerőt megszűnt a jelenség. Másik kifejezetten idegesítő dolog, hogy minden bemenet váltáskor felkapcsolt nagy fényerejű üzemmódba. Sőt, van a menüben olyan rész, ami fölött elég volt átmenni a kurzorral (semmi köze a lámpa fényerőhöz ennek a résznek), és újfent átkapcsolt nagy fényerejű módba.

 


Összegzés

Kellemes meglepetés volt az Acer belépő 720p felbontású projektora. Egyáltalán nem vártam, hogy ezen az áron ilyen jó lesz vele a videomegjelenítés. Bár on/off kontrasztja átlagos, jól eltalált színvilága a nála jóval drágább vetítők szintjén van. A meglehetősen nagy fényereje mindezek mellett alkalmassá teszi egy jó „mindenes” vetítő szerepére, nyugodtan használhatjuk prezentációs projektornak is. Vannak hibái, de a nyomott ára könnyen elnézővé tett ezekkel a gondokkal szemben.  Fontos, hogy ha lehet, csak progresszív jellel hajtsuk, mert a váltott soros videofeldolgozó rendszere kicsit gyenge.

 

Óriási plusz a 3D megjelenítés támogatása, ebben kicsit kuriózum ez a modell, mert ilyen áron nem sok 120 Hz-es DLP projektor létezik. Ajánlom azoknak, akik alacsony költségvetéssel gazdálkodva keresnek elfogadható videoképű mindenes projektort, és mindemellett megelégszenek a 720p felbontással, a 2000:1-hez közeli kontraszttal, és nincs gondjuk egy kis szivárvánnyal. Amennyiben csak a Stereo3D miatt érdeklődik valaki iránta, nyugodtan csak emiatt is érdemes megvenni, a 3D játékok és 3D demó filmek megjelenítésében tökéletes partner volt a teszt alatt.

 

Kontraszt és fényerő - mérési eredmények


Legnagyobb fényerő (bright mód, ECO lámpa mód kikapcsolva): 2150 lumen
Legnagyobb on/off kontraszt ugyanitt: 2600:1

 

User mód, ECO bekapcsolva, 1-es színhőmérséklet:

Fényerő: 1300 lumen
On/off kontraszt: 2100:1


Movie mód, ECO bekapcsolva, 1-es színhőmérséklet:

Fényerő: 1030 lumen
On/off kontraszt: 1700:1


120 Hz/3D mód
Fényerő: (eco off, színhőmérséklet itt nem állítható): 750 lumen
On/off kontraszt: 1080:1

 

Egyidejű kontraszt - mérési eredmények (User mód, ECO bekapcsolva)

50% 580:1
25% 970:1
15% 1140:1
5% 1550:1
2% 1850:1
0,2% 2030:1
(On/off  kontraszt: 2100:1)

 

Adatlap


Acer H5360
Ár: Bruttó 185.000 Ft
Technológia: DLP
 Fényerő: 2500/2000 ANSI lumen
 Kontraszt: 3200:1
 Saját felbontás: WXGA (1280×720)
 Izzó élettartama: 3000/4000 óra
 Izzógarancia: 90 nap vagy 500 üzemóra
 Tömeg: 2,2 kg
 Garancia: 2 év
 Zajszint: 32/27 dB
 Méret: 26,8 x 19,2 x 8 cm
 Képformátum: 16:9
 Zoom: 1,1:1

 

balagee

‹‹‹ További Tesztek