Fórum   bejelentkezés

Felhasználó

Jelszó

Regisztráció

Feliratkozás hírlevélre

Projektorok böngészésére, összehasonlítására használja a
» teljes listát,
az igényei szerinti projektor kiválasztására a
» projektorkeresőt,
konkrét gyártó és típus kiválasztásához pedig kövesse az alábbiakat:

Kiválasztott termékek

Nincs termék kiválasztva

Cégnév:

Név:

Telefonszám:

E-mail cím:

Egyéb közölnivaló

Bérlés

Ha projektort, és a vetítéshez szükséges más kellékeket sze- retne bérelni, elég kitöltenie egy bérlési űrlapot, és munkatársaink emailben, telefonon vagy szemé- lyesen megkeresik Önt.

Bérlési űrlap

LED-es zsebprojektor

Vivitek Qumi

 

2011. november

 

Ha a kifejezetten otthoni mozizásra szánt felső kategóriás LED-es projektorokat most figyelmen kívül hagyjuk, a prezentációs kategóriában a LED-es készülékek fényereje és felbontása folyamatos emelkedésének lehetünk tanúi. Mostanában olyan típusok kerülnek forgalomba, amelyek fényereje jóval meghaladja a 100 lument, a natív felbontás pedig akár WXGA is lehet, a méretek pedig visszafogottak maradnak. Éppen egy ilyen projektort sikerült közelebbről megismernünk, a kb. 16 x 10 x 3 cm-es Vivitek Qumi-t. 


Vivitek Qumi

 

2011. november

 

Ha a kifejezetten otthoni mozizásra szánt felső kategóriás LED-es projektorokat most figyelmen kívül hagyjuk, a prezentációs kategóriában a LED-es készülékek fényereje és felbontása folyamatos emelkedésének lehetünk tanúi. Mostanában olyan típusok kerülnek forgalomba, amelyek fényereje jóval meghaladja a 100 lument, a natív felbontás pedig akár WXGA is lehet, a méretek pedig visszafogottak maradnak. Éppen egy ilyen projektort sikerült közelebbről megismernünk, a kb. 16 x 10 x 3 cm-es Vivitek Qumi-t.

 

A tesztben alkalmazott kalibrálási eljárásról bővebben: Projektorok kalibrálása házimozihoz – alapszinten
A teszben alkalmazott fényerő- és kontrasztmérésekről bővebben: Kontraszt- és fényerőmérés tesztjeinkben

 

Mára nagyjából körvonalazódott, hogy a LED vetítéstechnikai térhódítása nyomán a „lámpamentes” projektorokat négy csoportba sorolhatjuk (ez persze idővel változhat). A legkisebbek a mobiltelefon méretű „igazi” pikoprojektorok, néhány, esetleg 10-15 lumen fényerővel. Ezután jönnek a kisebb-nagyobb, 20-50 lumenes zsebprojektorok. A 100-300 lumen fényerőt produkáló kicsi LED-es vetítőket általában szintén „zsebprojektoroknak” (olykor túlzóan pikoprojektornak) hívják, bár a zseb fogalmán itt egy férfi nagykabát zsebe értendő. Azután itt van a mostanában megjelent – jobb híján „miniprojektornak” nevezhető – 400-500 lumenes kategória, ezek kb. akkorák, mint a valaha volt legkisebb „lámpás” projektorok. (Megjegyzés: kb. 10 évvel ezelőtt az 5 kg alatti hordozható projektorokat nevezték miniprojektornak.) A negyedik csoport az egyelőre méregdrága házimozi kategória, ahol speciális, nagyteljesítményű LED-eket használnak, és maguk a vetítők is elég „méretesek”, azaz jó nagyok.

 

Oldalunkon már többször teszteltünk LED-es projektorokat (kivéve a házimozi kategóriát, ehhez még nem jutottunk hozzá). Kb. két éve jelent meg csoporttesztünk az akkori 100 lumen fölötti fényerejű LED-es vetítőkről (LED-es miniprojektorok tesztje), majd egy 15 és egy 50 lumenes gépet vettünk közelebbről szemügyre (Zsebprojektorok tesztje). Ezt követte külön-külön az Acer K11 (LED-es miniprojektor), majd a Philips PPX-1430 (Univerzális zsebprojektor), végül a 3M ötödik generációs MP180-as projektorának tesztje (Lumeneken fölfelé lépkedve).

 

A néhány száz lumenes (max. 500 lumen alatti) LED-es vetítőket sokan lelkesen fogadják, hiszen sokszor egy jól bekalibrált „lámpás” házimozi projektor sem bocsát ki 4-500 lumennél többet, ezért talán azt várnák, hogy még ha kicsit kisebb képméretben is, kiválthatók velük a hagyományos higanylámpás, házimozihoz alkalmas projektorok.

Le kell szögezni, hogy az eddig megjelent LED-es piko-, zseb- és miniprojektorok nem alkalmasak az otthoni mozizásra, de ezt nem is lehet tőlük elvárni, hiszen nem erre készültek. Ezért az e tesztben szereplő Qumi-t sem ilyen kritériumok alapján vizsgáltam, de azt nem állhattam meg, hogy ne próbáljak megállapítani néhány olyan minőségi jellemzőt, amelynek javításával legalább egy belépő kategóriás mozivetítőt, vagy legalábbis korrekt multimédiás vetítőt (pl. fotók nézegetéséhez, tv-nézéshez) létre lehetne hozni. Mellékesen megkíséreltem egy olyan beállítást is találni, amelyben elfogadható minőségben nézhető végig egy film.

 

A fő tesztelési szempont azonban az volt, hogy a rendeltetésének, nevezetesen a sokoldalú, PC nélküli, és sokféle forrást fogadni tudó prezentációs használatnak mennyire felel meg.

 

Küllem és képességek

 

Az asztalra téve vagy tenyerünkre fektetve valóban kicsinek mondható Qumi fehér, szürke és fekete színváltozatban készül – nálunk egy fehér készülék járt. A méretet a projektoroknál a teljesítményhez szokás viszonyítani, így a tényleges méreteket (lásd a bevezetőt) és a tömeget (kb. 0,7 kg) ennek alapján minősíthetjük kicsinek, sőt nagyon kicsinek a Qumi esetében.

 

01.jpg

 

A méreteknél fogva az objektív sem lehet túl nagy, és az optikai jellemzőket ez behatárolja, mindazonáltal a kis készülék elsődleges rendeltetését – a fényerőhöz illeszkedő méretű prezentáció minőségét – nem befolyásolja. Az élesség, vagy pl. a betűk rajzolata egy dokumentum vetítésekor meglepően jó, amiben a DLP technika is közrejátszik. A frontlencse a készülék elülső síkjánál kissé beljebb van – ez elegendő védettséget nyújt az objektívnek.

A többi LED-es zsebprojektorhoz hasonlóan az objektív nem zoomos (a képméretet a vetítési távolsággal lehet beállítani), az élesség kézzel állítható. A vetítési távolság és a képszélesség aránya 1,55:1, azaz 1 m széles képet kb. másfél méterről vetíthetünk.

 

A Qumi a Texas Instruments HD Pico DLP technológiáját használja, a DLP chip szekvenciálisan állítja elő az R, G, B képeket, hasonlóan a „klasszikus” DLP projektorokhoz, de itt nincs színkerék. A szekvenciális R, G, B megvilágítást a három LED megfelelő sebességű kapcsolgatásával állítja elő a projektor.

 

Az adatlapon szereplő fényerő 300 ANSI lumen (pontosabban „up to 300 Lumens”), ami még akkor is imponáló, ha a konkrét vetítési üzemmódokban ennél kisebb a mérhető érték.

A saját felbontás 1280 x 800 (WXGA), ez a 16 :10-es formátumával jól illeszkedik a mai laptopokhoz. A Qumi az 1280 x 720-as HD-t teljes felbontásban, az 1080 x 1920-as HD-t átméretezve tudja megjeleníteni. PC-ről a max. UXGA (1600 x 1200) felbontású jelet is tudja kezelni, a képet létre tudja hozni.

 

A LED-es projektoroknál kötelező megemlíteni, hogy a fényforrások élettartama valószínűleg meghaladja a készülék élettartamát, a Qumi esetében a gyártó 30.000 órás élettartamot ad meg a fényemittáló diódákra (Eco üzemmódban).

 

Ami az elhelyezést illeti, a Qumi-t majdnem a vászon, ill. kép aljával megegyező magasságban kell elhelyezni: az offszet 102,5% (értsd: ha a vászon magassága 1 m, akkor 2,5 cm-rel lejjebb). Ha más az elhelyezési magasság, még mindig lehet korrigálni a ±15º-os digitális függőleges trapézkorrekcióval.

A LED-es projektoroktól sokan azt várják, hogy hűtés nélkül, teljesen zajtalanul működnek. Nos ez egyáltalán nincs így, a nagy teljesítményű LED-ek és a meghajtó elektronika a kis dobozba zárva komoly hűtést igényelnek. Az adatlap Normal módban 32 dB, Eco módban 28 dB működési zajt specifikál.

 

02.jpg

 

A projektor hátlapja tele van csatlakozókkal (és egy infraérzékelővel a hátulról való vezérléshez). A DC IN (hálózati adaptercsatlakozó) mellett találunk itt AV bemenetet, audio kimenetet, mini HDMI és USB(A) csatlakozót, egy micro SD kártyafoglalatot és egy „Universal I/O” nevű aljzatot is, amely nevének megfelelően sokféle rendeltetésű. Átalakító kábel(ek) segítségével ugyanis ezt használhatjuk VGA bemenetként (PC), analóg komponens bemenetként (szintén VGA csatlakozón át), és iPod/iPhone/iPad csatlakoztatáshoz is. 

Az adapterkábelek közül a fontosabbakat mellékelték a készülékhez, így a Qumi dobozának pont a felét a kábelek és a hálózati adapter foglalja el.  

 

Használat

 

A bekapcsolás után a Qumi azonnal üzemkész, és a kikapcsolásnál sincs visszahűtési idő, nem úgy, ahogy azt a hagyományos „lámpás” projektoroknál megszoktuk.

Az indulóképernyő (zöld alapon fehér Qumi felirat) néhány másodpercre megjelenik, majd a kék Home menüre vált. De vigyázat, ez az öt ikonból álló menü csak USB kulcs vagy micro SD kártya, illetve az 1,36 GB-os belső memória tartalmának böngészésére szolgál (videók, fotók, zene, Office fájlok és PDF), vagyis egy beépített médialejátszóval és dokumentumolvasóval van dolgunk.

 

Home.jpg

 

A böngészésen kívül be tudjuk állítani az ismétléses vagy véletlen sorrendű lejátszást, illetve szükség esetén frissíteni tudjuk a firmware-t (Settings). Itt találunk néhány adatot a szoftververzióra, a belső memóriára és a micro SD kártyára vonatkozóan is („TF Card”).

 

settings.jpg

 

Amennyiben PC-t, asztali lejátszót, kamerát vagy más eszközt csatlakoztatunk (nem USB memóriát vagy micro SD kártyát), akkor a Qumi további kezelése és beállítása nem a fentebb említett Home menüből, hanem a szokványos képernyőmenü segítségével történik. Ehhez van egy pici és lapos, de csak az alapfunkciókat nyújtó távvezérlő (navigáció a menüben, belső hangszóró némítása, forrás kiválasztása). A választható források között négyféle szerepel: VGA, Video, USB, HDMI – ezek értelemszerűen a csatlakozókat jelentik, a VGA esetében a mellékelt rövid adapterkábellel. A VGA forrást kell kiválasztani akkor is, ha pl. asztali lejátszó komponens videokimenetét akarjuk csatlakoztatni – erről a későbbiekben még beszélünk.

 

Ha PC-ről, notebookról akarunk bemutatót tartani, akkor tehát vagy a mini HDMI bemenetet vagy az analóg VGA bemenetet tudjuk használni. A menüből beállítható automatikus forrásválasztás is, ekkor a gép végigpásztázza a négy bemenetet, és megáll, ha jelet talál.

 

Üzemmódok és beállítások

 

A képernyőmenüben van egy menü a képbeállításokhoz (Image), egy a PC-hez való beállításhoz (Computer), egy Video/Audio menü és két „installációs” menü (Installation I, II).

A hat gyári preset (gyáriag programozott beállítás) és az egy felhasználói (User) üzemmódok közül csak ez utóbbi ad lehetőséget a képi paraméterek változtatására, legalábbis azok esetében, amelyek az Image menüben szerepelnek. Néhány más paraméter azonban a Video/Audio menüben rejtőzik. Ennek hátterében az áll, hogy pl. HDMI, vagy akár VGA/PC bemenetről a színtelítettség (Saturation) és a színezet (Tint) – ez utóbbi valójában a zöld-bíbor tengely mentén tolja el a színeket, tehát nemigen alkalmas korrekt színbeállításra – csak analóg komponens vagy kompozit forrrásról lehetséges.

 

03.jpg

Az analóg komponens bemenetről kapható képet mutatja a hozzá tartozó menüvel a fenti kép. A körülményekhez képest optimálisnak mondható kép színvilágát a sorrendben harmadik színdiagrammal jellemezhetjük (lásd alább). Ebben a beállításban a mért színháromszög még mindig jóval nagyobb, mint a Rec. 709 szerinti referenciaháromszög, és az alapszínek színezetében is jelentős eltérés van, különösen a zöldnél - szubjektíve a kép mégis elfogadhatónak látszik (a fotó nem teljesen hűen adja vissza a vetített kép viszonyait)

 

A gyárilag programozott beállításokat úgy kell elfogadnunk, ahogy vannak, ezzel nem is lenne különösebb probléma, csakhogy a presetek többsége nem menekült meg a LED-es vetítőkre általában jellemző hibától, nevezetesen, hogy a LED-ek csaknem spektrális tisztaságú színei elbűvölték a fejlesztőket, és valószínűleg azt gondolták, hogy a kapott hatalmas színkészlet (színháromszög, színgamut) eredményeként kapott túlszínezett, túlszaturált színek a felhasználónak is tetszeni fognak – ami egyébként (sajnos) nem áll messze a valóságtól. A nagyobb színháromszög önmagában jó dolog, de kizárólag akkor, ha ez a forrás oldalán is megvan.

 

Márpedig normál esetben, akár az sRGB, akár a HDTV, akár az SDTV ajánlásokat vesszük figyelembe, a szabványos színkészlet jóval kisebb, mint a LED alapszínek által kifeszített színháromszög. (Nem beszélve most arról a tényről, hogy a természetben, illetve a mindennapi életben a minket körülvevő valóság színei között ritkán fordul elő a spektrális színek telítettségét megközelítő szín. Éppen ez teszi lehetővé, hogy pl. a kameráknak az összes színhez képest korlátozott színkészlete, és ennek nyomán az egész színes képátviteli rendszer színkészlete a gyakorlatban ne okozzon hiányérzetet a nézőben.)   

A gyártók fentebb részletezett felfogása tehát szembe megy a helyes színvisszaadás igényével.

 

Mindemellett User (felhasználói) módban szinte bármelyik preset jól megközelíthető (már ha éppen nem az ellenkezőjét szeretnénk), plusz a feketeszint, a fehérszint, a színhőmérséklet és a gamma is állítható, bár ez utóbbiak többnyire elfogadhatóak a programozott üzemmódokban. A színjellemzőket azonban User módban sem tudjuk állítani, kivéve egy, a későbbiekben tárgyalt esetet.

 

Ha kicsit engedékenyek vagyunk, azt mondhatjuk, hogy egy prezentációnál – amihez végző soron a Qumi-t elsődlegesen készítették –, és esetleg ez még a játékoknál is elmondható, a valóságosnál telítettebb színek nem túl zavaróak, hiszen egy mesterségesen létrehozott képi világról van szó. Fotók, film vagy tv-műsor nézésekor azonban feltűnőek a piros vagy bíborba hajló arcok, a harsányzöld, műfűnek látszó fű stb.

 

Ahogy fent már utaltunk rá, ezen egyetlen módon lehet segíteni: a HDMI és a PC-RGB bemenetet elfelejtjük, és lehetőleg analóg komponens (Y Pb Pr) vagy kompozit jelet viszünk be a projektorba. Ezt pl. asztali DVD vagy Blu-ray lejátszóról megtehetjük a filmek és fotók esetében, és ilyenkor hosszadalmasan eljátszogatva a Video/Audio fül alatt található menüpontok beállításaival (Saturation, Tint) kompromisszumos, de a korrekthez legalább közelítő képet kaphatunk – ami a színvilágot illeti.

 

Nézzünk ezek után néhány mérési eredményt a fentiek alátámasztására! Bár a programozott üzemmódok közül négyet végigmértem, most csak egyet mutatok be, a prezentáció (Presentation) módot.

 

gray_p.jpg

Presentation módban az RGB együttfutás példásnak mondható (a 0 szinthez tartozó érték a műszer „csalása”), de a fehér picit vöröshiányos, a színhőmérséklet 6800 K körüli, ami nincs messze az sRGB szabvány szerinti D65 fehérponttól

 

gamma_p.jpg

A mért gamma a szokásos mérési tartományban teljesen egyenletes, az értéke 2-höz közeli, amit sok komolyabb projektor megirigyelhetne. Igaz, hogy az "ideálisnak" tekintett gamma általában 2,2, de viszonylag világos környezetben kisebb gamma ad jobb eredményt

 

chroma_p2.jpg

A színdiagramon jól látható, amiről fentebb beszéltem: A három mért alapszín egy hatalmas háromszöget határoz meg (fehér vonalak) a kisebb, feketével jelölt referencia-háromszöghöz  képest. Természetesen nemcsak az elsődleges, hanem a másodlagos színek is kifelé tolódnak, és lényegében a nagyobb háromszögön vannak, azaz a „következetes” telítettségnövekedés mind a hat színre jellemző, és ilyen értelemben konzisztens. Az egyetlen probléma, hogy ezt nem szabadna így hagyni, mert gyakorlatilag az összes szín jóval „harsányabb”, mint amilyennek lennie kellene. A fehérpont csaknem pontosan a helyén van, mint a fenti RGB együttfutás is mutatja

 

User (felhasználói, tehát nem gyárilag beállított) módban a fehérpont és a gamma valamelyes állítgatására van módunk, és persze a végpontozás (a feketeszint és a fehérszint beállítása) lehet korrektebb, a színdiagram azonban nem változott lényegesen.

 

chroma_normal_user2.jpg

User módban HDMI bemeneten keresztül PC-ről beadott mérőjellel meghatározott színtartomány. A LED-ek normál (nem Eco) módban működtek, a színhőmérséklet középállásban, a gamma beállítása PC. A színhőmérséklet 6906 K, a gamma (átlagosan) 1,88. Kitűnik, hogy az alapszínek helyzete szinte egyáltalán nem változik a presetekhez képest. A fenti Presentation üzemmódhoz képest semilyen változás nincs a diagramon. A gamma értékét tekintve (ez az ábráról nem olvasható le) a helyzet még rosszabb is, mint Presentation módban. A színek tologatására nincs lehetőség

 

A színbeállítás pontosításához egy Blu-ray lejátszó analóg komponens kimenetéről kellett meghajtanunk a projektort a Universal I/O bemenetről, a mellékelt rövid VGA adapterkábel, plusz egy külön beiktatott VGA mama/VGA mama fordító, és egy VGA-komponens kábelcsonk beiktatásával. Ekkor vált ugyanis elérhető a menünek az a része, ahol egyáltalán bele lehetett nyúlni a színparaméterekbe (Video/Audio).

 

Először elindítottam egy sokat látott lemezt, és addig játszadoztam a Saturation és Tint szabályzókkal, amíg nagyjából korrektnek tűnő bőrszíneket nem sikerült beállítani. Ehhez a telítettséget az 50-es középállásból 28-32 körülire kellett csökkenteni, a Tint maradt a helyén (középállásban). Az azonban látszott, hogy sok más szín továbbra sincs a helyén, vagyis a Saturation szabályozó a zöldre sokkal jobban hat, mint a vörösre és a kékre. A vörös picit változott, a kék maradt a telített állapotában. A lejátszóba tesztlemezt helyezve, és a színeket végigmérve és szoftveresen kiértékelve, az eredményt az alábbi ábra mutatja:

 

chroma_comp22.jpg

User módban, és komponens bemenetről (asztali lejátszóról) hajtva a projektort sikerült valamelyest elfogadható képi világot előállítani filmnézéshez. A színhőmérséklet 7000 K körüli

 

Még egy kísérletet tettem, mert nem akartam elhinni, hogy a szaturáció nem csökkenthető jobban. A szabályozót lehúztam 50-ről (alapállás) 20-ra, és a tesztlemezzel újra megmértem a színeket.

 

chroma_comp42.jpg

A LED-ek normál fényerőre, a színhőmérséklet melegre volt állítva. Végül is a vörös is elmozdult a fehérpont felé, a zöld a referencia alá ment telítettségben, azonban mind a kettőnek a színezete is megváltozott. A kék továbbra sem volt hajlandó kimozdulni a helyéről, a sárga viszont nagyon telítetlenné vált, az iránya, azaz a színezete helyes maradt. A fehérpont jó helyen van, de ez sajnos nem elég ahhoz, hogy ez a beállítás alkalmas legyen filmnézéshez. A végeredmény rosszabb, mint az előző beállításban

 

A képminőség jellemzéséhez a színhűség, az RGB együttfutás stb. mellett persze hozzá tartozik az adott képmérethez elegendő fényáram és a kontraszt (legalább az on/off kontraszt) vizsgálata. E tekintetben a Qumi jól vizsgázott, noha nem érte el az adatlapon megadott értékeket. A kontrasztarány minden üzemmódban 1000:1 fölött volt, a fenti, filmnézésre „kalibrált” User módban 1270:1 kontrasztarányt és 109 lumen fényerőt sikerült mérni. A legfényesebb preset módokban ennél jóval többet tud a kis gép. A specifikációban 30 hüvelyk és 90 hüvelyk átlóméret közötti képméret szerepel.

A tapasztaltak alapján azt mondanám, hogy sötétebb képtartalmat ne nagyon nézzünk 50” fölötti méretben, de inkább a 40” körüli átlót javasolnám (sötét környezetben), világosabb képtartalomhoz (ami a klasszikus prezentációra jellemző) a 60” (kb. 130 cm széles) még megfelelő, kissé világosabb környezetben. Mindez a Normal LED-módban értendő, Eco módban a fényerő minimum 30%-kal kisebb lesz.

 

Összegzés

 

A fent hosszasan taglalt észrevételek ellenére a Qumi-t fontos innovációs állomásnak, és egy új kategóriát megteremtő projektornak tartom, mert talán elsőként sikerült a következő kedvező tulajdonságokat egyesítenie: a teljesítményéhez (itt ezen elsősorban a fényáramot, és az ezzel összefüggő optimális képméretet értem) képest átütően kis méret, nagy felbontás és szép rajzolatú kép, meghökkentő sokoldalúság a fogadott források és a kezelt médiaformátumok tekintetében, és természetesen a fényforrás hosszú élettartama és környezetbarát volta.

 

Üzleti projektorként, termékbemutatókhoz vagy kisebb tárgyalókba kiválóan alkalmas, ha nem akarunk minden áron másfél méternél szélesebb képet vetíteni. Ugyanakkor ultrahordozható jellegénél fogva bárhol vetíthetünk vele multimédiás tartalmat is, a cikkben részletezett kompromisszumokkal.

A Vivitek Qumi hazai forgalmazója a DNN Professional Graphics Kft., a készülék ajánlott nettó viszonteladói ára a teszt írásakor 138.000 Ft körüli.

 

Néhány mérési adat

(a részleteket lásd a szövegben és az ábraaláírásokban):

 

HDMI bemenetről

Bright üzemmódban:

Kontrasztarány: 1206:1, fényerő: 162 lumen, gamma: 2,47

Presentation üzemmódban:

Kontrasztarány: 1065:1, fényerő: 111 lumen, gamma: 1,99

Movie üzemmódban:

Kontrasztarány: 1150:1, fényerő: 108 lumen, gamma: 2,51

 

Komponens bemenetről, az adott lehetőségek mellett optimalizált képbeállítás és színbeállítás mellett

Kontrasztarány: 1270:1, fényerő: 109 lumen, gamma: 1,91

 

Értékelés

 

Pozitívumok

- Kis méretben és súlyban nagy fényerő

- Nagy natív felbontás (WXGA)

- Könnyű installálás

- A LED fényforrás ismert előnyei

- Sokféle video, - fotó-, zene- és dokumentum-formátum megjelenítése PC nékül (USB drive-ról vagy micro SD kártyáról)

- iPod/iPhone/iPad csatlakoztatási lehetősége

- Kisméretű hálózati tápadapter

- Korrekt gamma és színhőmérséklet (választható)

- 1080p videó (leskálázott) megjelenítése

- 3D ready (DLP Link)

- Kis fogyasztás

 

Negatívumok

- Színek korlátozott beállíthatósága

- A vetítő képességeihez nem illő, egyszerű távvezérlő

- Magas ár

- Kissé magas működési zaj

 

Főbb gyári adatok

 

Technológia: HD Pico DLP

Fényerő: max. 300 lumen

Saját felbontás: 1280 x 800 (WXGA)

Max. megjeleníthető felbontás: 1600 x 1200 (UXGA)

Kontrasztarány: 2500:1 (full on/full off)

Vetítési arány: 1,55:1

Fényforrás és élettartama: LED, 30000 óra (Eco módban)

Offset: 102,5%

Zajszint: 32 dB/28 dB (Normal/Eco)

 

Nagy Árpád

‹‹‹ További Tesztek